Diskusní fórum

Diskusní fórum pro studenty

Toto diskusní fórum je určeno pro studenty. Můžete se zde vyjadřovat ohledně průběhu olympiády, případně mít nějaké jiné připomínky či dotazy.

Seřadit: chronologicky

Vložit příspěvek

  • Příklady-diferenciální počet ve fyzice (studijní text)
    Dobrý den,

    nevíte kde bych mohl najít příklady na téma diferenciální počet ve fyzice (studijní text). V textu se píše, že rozšiřující příklady jsou na CD ROMu. Hledám všude, ale nemohu nic najít. Možná jsem lehce natvrdlý, tak mi prosím osvětlete, kde bych to mohl najít.

    Děkuji

  • Výsledky
    Dobrý den, kdy přibližně můžeme očekávat výsledky krajských kol? Děkuji

    • Re: Výsledky
      To se bude lišit podle kraje. Sledujte Osmo a případně prosím kontaktujte organizátora vašeho krajského kola.

  • Dotaz k řešení úlohy 3 b) kategorie E
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli se má v úloze 3 b) kategorie E počítat roční výkon za libovolný/nekonkrétní rok, nebo konkrétně za 2020, protože v zadání je uvedeno pouze ročně, ale v klíči se počítá s rokem 2020, který je přestupný, takže se výsledky lehce liší.

    Děkuji za odpověď

    • Re: Dotaz k řešení úlohy 3 b) kategorie E
      Měl by být uznán počet dní v roce 366 i 365.

  • Dotaz k úloze 1 kategorie E
    Dobrý den,
    měl bych dotaz k úloze 1 – když někam posel doběhne, zůstane tam nebo se vrací zpět? (kvůli zakreslení do grafu)
    Děkuji za odpověď

  • Pomoc
    Dobrý den, chci jen zeptat zda dneska je krajské kolo. Protože nemohu nikde najít zadání . Předem děkuji za odpověď .

    • Re: Pomoc
      Podle databáze v Osmo jsi jako žákyně 8. třídy v kategorii F, kde soutěž skončila okresním kolem. Dnešní krajské kolo se týkalo kategorie E.

  • KK kat. B - Autorské řešení
    Mám několik poznámek k autorskému řešení krajského kola kategorie B:
    V řešení úlohy 1a) má jako průměrná rychlost vyjít (v1+v2)/2 (tzn. ve jmenovateli 2, nikoli t).
    V řešení 3. úlohy je v 2. případě uveden úhel dopadu, který po nás zadání nechtělo (věta "určete rychlost" běžně znamená určení pouze její velikosti, nikoli celého jejího vektoru vč. směru, ovšem i takto ji lze chápat).
    Úloha 4a) nevyjde takto jednoduše (resp. jde o limitní řešení pro r->0). Zřejmé to je z případu velmi velkého r (tedy tvar splávku bychom popsali spíše jako kulatou desku): ten se zřejmě nepoloží na bok ani kdyby měl těžiště až úplně nahoře v horní podstavě. Problém je v tom, že při malém vychýlení splávku se změní působiště vztlakové síly, a to směrem, kterým se vychýlilo těžiště celého splávku. Bohužel přesný vztah neznám,jelikož jsem ji původně nepochopil, a jelikož jde o válec, bojím se, že nevyjde úplně hezky.

  • Psaní hlavičky
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jak se má správně psát hlavička u řešení úloh (kategorie E). V sekci "Podrobné pokyny k krajskému kolu" se totiž uvádí "...papír s hlavičkou, kde uveďte své jméno, název školy, číslo úlohy a čestné prohlášení dle bodu 4 pravidel.", ale v sekci "Pokyny pro soutěžící" je poté uveden jiný formát hlavičky (podrobnější, ale bez prohlášení).

    Děkuji za odpověď

    • Re: Psaní hlavičky
      Dobrý den, omlouváme se, že to tam není jasně specifikováno. Ta sekce "Pokyny pro soutěžící" je pro školní kolo. Schoval jsem ji, aby to nemátlo.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6