Diskusní fórum

Diskusní fórum pro studenty

Toto diskusní fórum je určeno pro studenty. Můžete se zde vyjadřovat ohledně průběhu olympiády, případně mít nějaké jiné připomínky či dotazy.

Seřadit: podle vláken

Vložit příspěvek

  • Nový ročník
    Dobrý den,
    jsou prázdniny, což takhle počítat domácí kolo FO?
    ..:-) kdy budou umístěné zadání kola?

  • Soustředění
    Dobrý den, byly už poslány pozvánky k celostátnímu soustředění v kategoriích B a C?

  • Re: Řešení krajských úloh
    Děkuji :)

  • Re: Náhradní termín
    Dobrý den, domluvte se prosím přímo s příslušnou krajskou komisí, která krajské kolo organizuje.

  • Re: Řešení krajských úloh
    Úlohy i řešení jsou zveřejněné.

  • Náhradní termín
    Dobrý den, je možno nějakým způsobem řešit krajské kolo kategorie E v náhradním termínu?
    Díky za odpověď.

  • Řešení krajských úloh
    Dobrý den, chci se zeptat, kdy bude zveřejněno řešení úloh z krajského kola kategorie D.
    Děkuji za odpověď, Adéla

  • Studijní text, kategorie B
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na úlohu 15 (str. 39) z letošního studijního textu pro kategorii B (Obvody střídavého proudu s lineárnímy jednobrany a dvojbrany). Tato úloha navazuje na příklad 12. Pokud to chápu správně, tak jde o to dosadit za L = 2*L_1 a C = (C_1)/2 do vztahů z př. 12. Mezi indučností, kapacitou a odporem je poté vztah (L_1)/(C_1) = (R^2)/2. Problém je teď v tom, že mi stále vychází identický vztah pro napěťový přenos, a tedy i jeho velikost a další. Dosazuji za L i do výrazu j*ω*L/R a vychází j*f/(f_d)*odmocnina(2), i když má vycházet podle výsledků j*f/(f_d)*1/(odmocnina(2)). Prosím Vás o radu, kde dělám chybu. Děkuji za pomoc.

  • Domácí kolo, kategorie B
    Dobrý den, rád bych se zeptal na jednu úlohu z letošního domácího kola kategorie B, a sice na úlohu č. 2 (Dva válečky na kladce). Není mi jasné, proč v úkolu b) se neuvažují tahové síly T ve vláknu, resp. proč se nesestaví dvě pohybové rovnice pro levý a pravý váleček. Např. pro první fázi pohybu je pro levý váleček +T a pro pravý –T, po sečtení rovnic vychází stejný výsledek jako v autorském řešení, ale násobený výrazem (m_1)/(m_1+m_2). V úkolu c) mi zase není jasné, proč se jako hmotnost uvažují oba válečky, když se uvažuje pouze síla působící na levý váleček. Děkuji mockrát za jakoukoli odpověď či objasnění, kde se mýlím.

  • Re: Řešení domácího kola kat. BCD
    Dobrý den,
    řešení jsme právě zveřejnili.
    S pozdravem Lukáš Ledvina

  • Řešení domácího kola kat. BCD
    Dobrý den, kdy bude zveřejněno řešení domácích kol těchto kategorií? Děkuji za odpověď.

  • Re: Postup
    Nutná podmínka je stát se úspěšným řešitelem. Pak záleží na krajské komisi, jakou má kapacitu a prostředky pro krajské kolo. Podle toho pozve odpovídající počet nejlepších řešitelů okresního kola.

  • Postup
    Dobrý den,
    jaké jsou kritéria pro prostup do krajského kola? (kategorie E).

  • Re: Výbava pro okresní kolo
    Dovolené jsou tabulky a neprogramovatelná kalkulačka. Já bych si oboje rozhodně vzal :)

  • Re: Konání fyzikální olympiády
    Kontaktujte prosím přímo DDM UL.

  • Re: Výbava pro okresní kolo
    Konkrétně jsem měl na mysli kategorii E.

  • Výbava pro okresní kolo
    Dobrý den, chci se zeptat, jaká je povolená či doporučená výbava pro okresní kolo. Je třeba mít např. tabulky? Díky za odpověď.

  • Konání fyzikální olympiády
    Vážení správci tohoto webu, jsem úspěšný řešitel fyzikální olympiády kategorie E a F ve školním kole v Ústí nad Labem. Čeká mě tedy krajské kolo údajně v DDM UL, ale nevím bližší informace ohledně času konání. Nikde jsem tyto potřebné údaje nenašel a od učitele jsem něco slyšel, ale chci se ujistit, jestli si pamatuji vše správně. Předem děkuji za vaši odpověď. Ondřej Arnold

  • Re: Řešení E,F
    Řešení úloh jsme zveřejnili.

  • Re: Pokus - Kat.: B
    Dobrý den. Do FO se snažíme dávat experimentální úlohy, kterké nejsou náročné na vybavení. Z Vašeho dotazu není zřejmé, které pomůcky postrádáte. Není-li k dispozici školní souprava elektrolýzy, pak samozřejmě lze soupravu poskládat z dostupných zdrojů – stačí skleněná či plastová vanička, dva kousky měděného plechu, smirkový papír, něco na upevnění atd. V kabinetě chemie částečnou pomoc nenajdete (aspoň modrou skalici)? A Váš vyučující fyziky by Vám podle místních podmínek neporadil?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6