Kategorie A (4. ročník SŠ)
školní kolo
do 3. ledna 2025
Kategorie B–D (1.–3. ročník SŠ)
školní kolo
do 28. března 2025
Kategorie E, F (8. a 9. třída ZŠ)
školní kolo
do 21. února 2025
Archimediáda (7. třída ZŠ)
školní kolo
1. února – 31. března 2025
Re: Kulička na běžícím pásu
Valivý odpor je zanedbatelný, nikde v zadání není uveden.
Re: Kulička na běžícím pásu
Jde mi zejména o to, jestli mám uvažovat valivý odpor, nebo ne, protože pás můžeme uvažovat tak, že se nijak neprohýbá, ale můžeme ho uvažovat i tak, že se prohýbá a v důsledku toho vzniká valivý odpor.
Re: Kulička na běžícím pásu
Kulička v závislosti na parametrech úlohy může a nemusí při valení prokluzovat (pokud správně chápu podstatu dotazu).
Kulička na běžícím pásu
Dobrý den, chci se zeptat, v kategorii A v úloze 5 uvažujeme ideální valení nebo ne?
Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Dobrý den jsem ze ZŠ MŠ Klecany ve Středočeském kraji za kategorii E a opravdu nikde jsem to nenašla.
Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Nevíme, odkud jste. Okresní kolo se koná obvykle v nějaké škole okresního města. Možná nějaký mailový kontakt naleznete v OSMO pro FO přístupné z tohoto webu.
Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Dobrý den prý jsem se dostala do okresního kola, datum a čas konání znám jen nemohu najít jestli se někam má jet(případně kam) a nebo je to online
Re: Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
Dobrý den, úlohy jsme zveřejnili.
Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
Dobrý den, kdy asi se očekává zveřejnění zadání domácího kola pro kategorii E a F?
Re: Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
Dobrý den. V zadání se uvádí, že "Petr oba dráty přeštípl v jedné polovině". Ano, pokud Petr tento kovový drát délky 1 m o průměru 0,3 mm podélně rozdělí či doslova přeštípne, pak úloha skutečně vyjde jinak. Ani v jednom z obou obrázků uváděný náznak přeštípnutí nevidím. Souhlasím s tím, že ve spleteném copánku vypadá každý drát delší než polovina původního drátu (tvary vodičů nejsou ve stejném měřítku), ale za rozhodující považuji údaj l/2 v obrázku, kde podle textu je l délka původního drátu. Případná možnost, že l/2 udává délku copánku fyzikálně v úloze nic neurčuje, neboť v jistém rozsahu může být copánek výrazně natažený i výrazně stlačený, což nemá žádný vliv na výsledek.
Představy řešitelů jsou někdy nevyzpytatelné a ne vždy se je podaří formulací zadání eliminovat. Přesto nám zachovejte přízeň, váš zájem je pro nás motivace.
Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
Dobrý den, chtěla bych napsat ohledně zadání úlohy č. 4 d) kategorie E krajské kolo. V zadání se naskytuje možná alternativa, že drát byl přeštípnutý podélně a ne příčně (i obrázek by tomu odpovídal- náznak přeštípnutí a fakt, že když něco spleteme dohromady délka se zmenší). V tomto případě vychází výsledek úlohy jinak.
Re: Krajské kolo př. 3
Ahoj Jano, právě proto má vzducholoď motory, aby překonávaly odpor vzduchu. Při jejich maximálním výkonu, má vzducholoď rychlost 128 km/h.
Re: Krajské kolo př. 3
Kategorie E
Krajské kolo př. 3
Mohu se zeptat proč se v krajském kole u příkladu 3 déčka nepočítá s hustotou vzduchu? Však když tím proráží tak by se to zpomalit mělo.
Re: Postup do krajského kola
Není to dopředu pevně dáno.
Postup do krajského kola
Dobrý den.
Chtěl bych se, prosím, zeptat, zda do krajského kola, kategorie devátých tříd, postupují první tři místa, nebo jen první.
Děkuji moc
Re: Okresní kolo
Vadit by to nemělo, opravy školního kola má v kompetenci učitel ve škole.
Okresní kolo
Vadí, když jsem zapomněla odnést do okresního kola školní kolo?
Re: Kategorie C, úloha č.5
Čárka není ve jmenovateli, nýbrž až za zlomkem. Jde o interpunkční znaménko oddělující následující vedlejší větu.
Kategorie C, úloha č.5
Mám dotaz ohledně experimentální úlohy v kategorii C. U druhého vztahu jsou v zadání všechna značení až na l' vysvělená, a tak bych se chtěl zeptat, co má ono l' označovat. Děkuji