Kategorie A (4. ročník SŠ)
školní kolo
do 3. ledna 2025
Kategorie B–D (1.–3. ročník SŠ)
školní kolo
do 28. března 2025
Kategorie E, F (8. a 9. třída ZŠ)
školní kolo
do 21. února 2025
Archimediáda (7. třída ZŠ)
školní kolo
1. února – 31. března 2025
Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Dobrý den prý jsem se dostala do okresního kola, datum a čas konání znám jen nemohu najít jestli se někam má jet(případně kam) a nebo je to online
Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Nevíme, odkud jste. Okresní kolo se koná obvykle v nějaké škole okresního města. Možná nějaký mailový kontakt naleznete v OSMO pro FO přístupné z tohoto webu.
Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
Dobrý den jsem ze ZŠ MŠ Klecany ve Středočeském kraji za kategorii E a opravdu nikde jsem to nenašla.
Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
Dobrý den, kdy asi se očekává zveřejnění zadání domácího kola pro kategorii E a F?
Re: Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
Dobrý den, úlohy jsme zveřejnili.
Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
Dobrý den, chtěla bych napsat ohledně zadání úlohy č. 4 d) kategorie E krajské kolo. V zadání se naskytuje možná alternativa, že drát byl přeštípnutý podélně a ne příčně (i obrázek by tomu odpovídal- náznak přeštípnutí a fakt, že když něco spleteme dohromady délka se zmenší). V tomto případě vychází výsledek úlohy jinak.
Re: Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
Dobrý den. V zadání se uvádí, že "Petr oba dráty přeštípl v jedné polovině". Ano, pokud Petr tento kovový drát délky 1 m o průměru 0,3 mm podélně rozdělí či doslova přeštípne, pak úloha skutečně vyjde jinak. Ani v jednom z obou obrázků uváděný náznak přeštípnutí nevidím. Souhlasím s tím, že ve spleteném copánku vypadá každý drát delší než polovina původního drátu (tvary vodičů nejsou ve stejném měřítku), ale za rozhodující považuji údaj l/2 v obrázku, kde podle textu je l délka původního drátu. Případná možnost, že l/2 udává délku copánku fyzikálně v úloze nic neurčuje, neboť v jistém rozsahu může být copánek výrazně natažený i výrazně stlačený, což nemá žádný vliv na výsledek.
Představy řešitelů jsou někdy nevyzpytatelné a ne vždy se je podaří formulací zadání eliminovat. Přesto nám zachovejte přízeň, váš zájem je pro nás motivace.
Krajské kolo př. 3
Mohu se zeptat proč se v krajském kole u příkladu 3 déčka nepočítá s hustotou vzduchu? Však když tím proráží tak by se to zpomalit mělo.
Re: Krajské kolo př. 3
Kategorie E
Re: Krajské kolo př. 3
Ahoj Jano, právě proto má vzducholoď motory, aby překonávaly odpor vzduchu. Při jejich maximálním výkonu, má vzducholoď rychlost 128 km/h.
Postup do krajského kola
Dobrý den.
Chtěl bych se, prosím, zeptat, zda do krajského kola, kategorie devátých tříd, postupují první tři místa, nebo jen první.
Děkuji moc
Re: Postup do krajského kola
Není to dopředu pevně dáno.
Okresní kolo
Vadí, když jsem zapomněla odnést do okresního kola školní kolo?
Re: Okresní kolo
Vadit by to nemělo, opravy školního kola má v kompetenci učitel ve škole.
Kategorie C, úloha č.5
Mám dotaz ohledně experimentální úlohy v kategorii C. U druhého vztahu jsou v zadání všechna značení až na l' vysvělená, a tak bych se chtěl zeptat, co má ono l' označovat. Děkuji
Re: Kategorie C, úloha č.5
Čárka není ve jmenovateli, nýbrž až za zlomkem. Jde o interpunkční znaménko oddělující následující vedlejší větu.