Kategorie A (4. ročník SŠ)
výběrové minisoustředění s testy
duben 2021
Kategorie B–D (1.–3. ročník SŠ)
krajské kolo
úterý 20. dubna 2021
Kategorie E, F (8. a 9. třída ZŠ)
krajské kolo E
čtvrtek 22. dubna 2021
Archimediáda (7. třída ZŠ)
okresní kolo
12. dubna – 28. května 2021
5ešení úloh domácího kola
Dobrý den,
prosím, je možné získat řešení úloh pro kategorie B-D
Děkuji..
Re: Experimentální úloha
Dobrý večer, děkuji za odpověď H. Stravová
Re: Experimentální úloha
Dobrý den, není, viz fyzikalniolympiada.cz/novinka?id=698
Experimentální úloha
Dobrý den,
prosím o informaci, zda je v domácím kole za daných kovidových podmínek povinné zpracování experimentální úlohy. Nižšímu gymplu byla v okrese odpuštěna. Vzhledem k tomu, že se dala udělat doma, naše děcka ji vypracovaly. A jak to, prosím, bude tady?
Re: Okresní kolo E a F
Odpovězeno soukromě.
Okresní kolo E a F
Dobrý den,
píši za organizátora okresního kola Praha-Východ. Máme to na starosti jako Gymnázium Čelákovice. Bohužel nám nechodí žádné info z vyšších míst (psal jsem i na krajské vedení, bohužel bez odpovědi). Koho mám tedy urgovat k zaslání k podání informací? Okresní kolo je ve čtvrtek, předpokládám, že jako okresní organizátoři budeme zasílat přihlašovací údaje do OSMO školám, je to tak? Zatím žádné nemáme přidělené.
Zdraví Lukáš Weissgráb
Re: Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se měl
Dobrý den, mockrát děkuji za Vaší odpověď. Karlíčková
Re: Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se měl
Případně napište přímo předsedkyni krajské komise – Zdeňce Kielbusové.
Re: Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se měl
Dobrý den, kontakty najdete zde: www.plzensky-kraj.cz/organizace-ok-a-kk-soutezi
Re: Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se měl
Dobrý den,
mohu se zeptat, kde najdu kontakt na okresní komisi Plzeňského kraje? Stránka, která je vložena v příspěvcích níže, není funkční (fyzikalniolympiada.cz/ukfo). Ráda bych přihlásila žáka na okresní kolo i získala více informací.
Děkuji, Karlíčková
Re: Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se měl
Dobrý den, okresní kolo proběhne dálkově – online. Zadání úloh a odevzdávání řešení bude probíhat v systému Osmo osmo.fyzikálníolympiada.cz (dal jsem vám tam přístup). Přesné podmínky průběhu soutěže bude určovat okresní komise, obraťte se proto prosím na ní. Aktuální informace se objeví i zde na webu.
Otázka k okresnímu kolu FO kategorie EF, které by se mělo ko
Dobrý den,
omlouvám se za dotaz, ale nemohu najít potřebné informace.
Chtěla bych se zeptat, zda se bude okresní kolo FO kategorie EF konat, kde mám najít aktuální informace, případně, na koho se obrátit.
Děkuji.
S pozdravem Zdeňka Obrdlíková
Re: Hledání koordinátora
Kontakty jsou zde: praha.fyzikalniolympiada.cz/kontakty/okresni-komise-fo/
Hledání koordinátora
Dobrý den , potřebovala bych zjistit kontakt na koordinátora fyzikální olympiády ZŠ pro Prahu 8
Předem děkuji
Re: Správné odpovědi FY
Kontaktujte vaši okresní komisi fyzikální olympiády, případně krajskou komisi ve vašem kraji (kontakty na předsedy krajské komise jsou zde fyzikalniolympiada.cz/ukfo). Tito učitelům fyziky poskytnou řešení úloh s bodováním. Volně ke stažení správné odpovědi nejsou.
Správné odpovědi FY
Dobrý den,
kde najdu správné odpovědi do FY olympiády kat. E,F, G?
Re: Organizace a zadání ročníku 62
Dobrý den, omlouváme se, letos jsme měli trochu opožděný start, jak je vysvětleno na hlavní stránce. Nyní už je 62. ročník odstartovaný.
Organizace a zadání ročníku 62
Dobrý den,
mohu se zeptat, proč zde na stránkách není nic o ročníku 62 – 20/21? Proč nefungují stránky FO Prahy? Vše přehledně jsem přitom našla na stránkách Libereckého kraje.
Proč tu není nic. Ani o tom, zda bude olympiáda a nebo aspoň informace, že se jedná. Nyní navíc už vyhlášena FO byla- viz www.msmt.cz/dokumenty-3/vestnik-msmt-07-2020
Děkuji Martina Procházková
Re: Organizace kategorie E a F
Další reakce už OK, ještě by mohla být podepsaná :-)
Ano, Excelence není rozhodně ideální, protože učitelé jsou odměňováni jen za výrazné úspěchy svých žáků. Tudíž může dostat odměnu ten, kdo jen nakopíruje (nebo ani to ne) a nemusí dostat nic jiný, který s olympioniky pravidelně systematicky pracuje. Navíc se odměňuje se zpožděním 1 roku a nikdo dopředu neví kolik vlastně dostane. Takže by určitě bylo lepší vymyslet a prosadit systém, který by odměňoval i méně úspěšné řešitele a jejich aktivní učitele. A důvod, proč zmiňuju zrovna Erasmus je ten, že škola dostane třeba těch 70 000,- z Excelence (za všechny soutěže dohromady), ale mnohonásobnou částku (i 40 x !) na jeden projekt Erasmu. Celkový efekt rozvoje žáků je určitě v podobném poměru.
Re: Organizace kategorie E a F
Ano, já s Vámi plně souhlasím. Opravdu by se měli lidé, co s tím můžou něco dělat, zamyslet nad tím, které aktivity, projekty jsou pro žáky přínosné. Prvně by měli zavítat u projektu Excelence a kompletně ho zrušit. Ano, v růžovém světě plném poníků a skřítků opravdu platí Vaše tvrzení:
"Ano, učitelé, kteří se fyzikálním talentům úspěšně věnují, jsou odměňováni z projektu Excelence (spíše však až na SŠ úrovni) a je to pro ně motivace, tedy dobře."
Ale v tom reálném světě to bohužel chodí jinak. Škola (učitelé v ní) dostane/nou celkově 70 tisíc za to, že svým žákům učitelé vytisknou zadání.
Navážíte se do programu Erasmus, ale absurdní Excelance Vám přijde v pořádku.
Co kdybyste nepolemizovali nad prospěšností jiných projektů, které jsou nesčetněkrát prospěšnější než Excelance, a odměnili své žáky z Excelence?
Vlastně, ale proč podpořit své studenty, kteří mají na penězích z Excelance stoprocentní zásluhy, když si ty peníze můžete nechat.
Kdybyste svým žákům řekli, že jim dáte 25% z toho, co za ně z Excelance dostanete, tak by to byla slušná motivace, Nemyslíte?