Diskusní fórum

Diskusní fórum pro studenty

Toto diskusní fórum je určeno pro studenty. Můžete se zde vyjadřovat ohledně průběhu olympiády, případně mít nějaké jiné připomínky či dotazy.

Seřadit: chronologicky

Vložit příspěvek

  • Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
    Dobrý den prý jsem se dostala do okresního kola, datum a čas konání znám jen nemohu najít jestli se někam má jet(případně kam) a nebo je to online

    • Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
      Nevíme, odkud jste. Okresní kolo se koná obvykle v nějaké škole okresního města. Možná nějaký mailový kontakt naleznete v OSMO pro FO přístupné z tohoto webu.

      • Re: Místo konání okresního kola fyzikální olympiády
        Dobrý den jsem ze ZŠ MŠ Klecany ve Středočeském kraji za kategorii E a opravdu nikde jsem to nenašla.

  • Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
    Dobrý den, kdy asi se očekává zveřejnění zadání domácího kola pro kategorii E a F?

    • Re: Zadání domácího kola ZŠ 65.ročník
      Dobrý den, úlohy jsme zveřejnili.

  • Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
    Dobrý den, chtěla bych napsat ohledně zadání úlohy č. 4 d) kategorie E krajské kolo. V zadání se naskytuje možná alternativa, že drát byl přeštípnutý podélně a ne příčně (i obrázek by tomu odpovídal- náznak přeštípnutí a fakt, že když něco spleteme dohromady délka se zmenší). V tomto případě vychází výsledek úlohy jinak.

    • Re: Kategorie E krajské kolo úloha č. 4 podúloha d)
      Dobrý den. V zadání se uvádí, že "Petr oba dráty přeštípl v jedné polovině". Ano, pokud Petr tento kovový drát délky 1 m o průměru 0,3 mm podélně rozdělí či doslova přeštípne, pak úloha skutečně vyjde jinak. Ani v jednom z obou obrázků uváděný náznak přeštípnutí nevidím. Souhlasím s tím, že ve spleteném copánku vypadá každý drát delší než polovina původního drátu (tvary vodičů nejsou ve stejném měřítku), ale za rozhodující považuji údaj l/2 v obrázku, kde podle textu je l délka původního drátu. Případná možnost, že l/2 udává délku copánku fyzikálně v úloze nic neurčuje, neboť v jistém rozsahu může být copánek výrazně natažený i výrazně stlačený, což nemá žádný vliv na výsledek.
      Představy řešitelů jsou někdy nevyzpytatelné a ne vždy se je podaří formulací zadání eliminovat. Přesto nám zachovejte přízeň, váš zájem je pro nás motivace.

  • Krajské kolo př. 3
    Mohu se zeptat proč se v krajském kole u příkladu 3 déčka nepočítá s hustotou vzduchu? Však když tím proráží tak by se to zpomalit mělo.

    • Re: Krajské kolo př. 3
      Kategorie E

    • Re: Krajské kolo př. 3
      Ahoj Jano, právě proto má vzducholoď motory, aby překonávaly odpor vzduchu. Při jejich maximálním výkonu, má vzducholoď rychlost 128 km/h.

  • Postup do krajského kola
    Dobrý den.

    Chtěl bych se, prosím, zeptat, zda do krajského kola, kategorie devátých tříd, postupují první tři místa, nebo jen první.

    Děkuji moc

  • Okresní kolo
    Vadí, když jsem zapomněla odnést do okresního kola školní kolo?

    • Re: Okresní kolo
      Vadit by to nemělo, opravy školního kola má v kompetenci učitel ve škole.

  • Kategorie C, úloha č.5
    Mám dotaz ohledně experimentální úlohy v kategorii C. U druhého vztahu jsou v zadání všechna značení až na l' vysvělená, a tak bych se chtěl zeptat, co má ono l' označovat. Děkuji

    • Re: Kategorie C, úloha č.5
      Čárka není ve jmenovateli, nýbrž až za zlomkem. Jde o interpunkční znaménko oddělující následující vedlejší větu.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6