Diskusní fórum

Diskusní fórum pro studenty

Toto diskusní fórum je určeno pro studenty. Můžete se zde vyjadřovat ohledně průběhu olympiády, případně mít nějaké jiné připomínky či dotazy.

Seřadit: podle vláken

Vložit příspěvek

  • Re: Styl řešení
    Uveďte místo, kde budete soutěžit.

    Řešení můžete zapsat jakýmkoliv způsobem, jenom výsledek musí být obrázek nebo pdf.

  • Styl řešení
    Mám dvě otázky:
    Do čestného prohlášení máme jako místo uvést své bydliště či adresu školy?

    Můžeme psát řešení na počítači (MS Word/TeX...)?

  • Re: online Krajské kolo B,C,D
    Jde o rozhodnutí Ústřední komise FO, která musela reagovat na zcela
    bezprecedentní situaci. Jedinou alternativou ke společné kategorii bylo
    soutěž pro letošní školní rok úplně zrušit. Na rozdíl od běžných pravidel
    je povolena libovolná literatura i online zdroje, z jiných soutěží máme
    ověřeno, že za těchto podmínek soutěžící běžně zvládají řešit úlohy z
    oblastí, které ještě nebyly předmětem jejich školské výuky. Výsledky budou
    vyhlášeny zvlášť po jednotlivých kategoriích, pokud ale někoho zajímá, jak
    si stojí v porovnání se staršími a zkušenějšími olympioniky, má možnost.

  • online Krajské kolo B,C,D
    Dobrý den,

    proč zadání krajského kola jsou pro kategorie B,C,D stejná? Jak může řešitel kategorie D spočítat cokoliv z termiky? Jak může řešitel kategorie C spočítat cokoliv s el. obvodem? Řešitelé kategorie C,D ani nemají dostatečný čas se tyto celky doučit.

    Jaký je tedy důvod tohoto sjednocení ? V čem by vadilo rozdělení kategorií ?

    Bohužel toto rozhodnutí nedokážu pochopit, jedině mě napadlo, že nebyl čas pro vytvoření zadání pro všechny kategorie nebo chcete porovnávat rozdílné ročníky?

    Mají studijní texty stejnou váhu jako minulé roky?

    Děkuji, s pozdravem

  • Zákon zachování mechanické energie
    Dobrý den,

    V jednom studijním materiálu jsem našel tuhle poznámku:

    "Mnoho lidí tvrdí (a dokonce je to názor mezi učiteli), že když E1 = Ep+0= Ep v horní poloze a E2 = 0+Ek = Ek v dolní poloze a jde o stejnou hodnotu, pak došlo k přeměně polohové energie na energii kinetickou“. V našem pojeti je však energie fyzikální veličina, a ta má určitou hodnotu. Energie se tedy nepřeměnila, ale při volném pádu se polohová energie zmenšuje a pohybová energie zvětšuje, avšak jejich součet má stálou hodnotu. To bychom rovněž mohli tvrdit, že výška nad terénem se mění na rychlost kolíčku nebo v případě vrhu, se napětí v pryži mění na rychlost kamene, popř. ve vzduchovce se tlak vzduchu mění na rychlost broku. Ponechme tedy pojmu energie jeho původní význam: jde o stavovou veličinu, která v mechanice vyjadřuje polohový nebo pohybový stav tělesa vzhledem k určité soustavě. "

    V přehledu středoškolské fyziky (E. Svoboda) je ZZME definován takto:

    "Při všech mechanických dějích se MĚNÍ potenciální energie v kinetickou a naopak, přičemž celková mechanická energie izolované soustavy je konstantní."

    Podle autorů učebnice se tedy přeměňuje – mění Ep v Ek a naopak, tudíž bych se chtěl zeptat, jaké tvrzení je to správné.
    Předem děkuji za odpověď.

  • úloha C2
    Dobrý den,
    bude mít uznána řešena úloha C2, kterou jsem řešil stejně jako vy? V čem spočívala chyba (pokavad na druhou otázku nechcete odpovídat kvůli krajskému kolu, tak nemusíte).

    Děkuji za odpovědět

  • Re: Kategorie B- obvod s diodou
    Vaše úvaha je správná a měla by být uznána.

  • Re: Chyby v řešení
    O jakou chybu se jedná? Budou případně řešitelům odečteny body?

  • Re: Chyby v řešení
    Chybu jste oznámil správně. Vyčkejte prosím ještě, nebo se připomeňte. Pan Thomas může být zaneprázdněn přípravou krajského kola.

  • Re: Chyba v řešení kat.B
    Díky, máte pravdu.

  • Re: Krajské kolo-koronavirus
    Ano, krajské kolo v této domácí podobě připravujeme.

  • Kategorie B- obvod s diodou
    Dobrý den,
    zajímá mě, jestli je správná a pro řešení akceptovatelná úvaha k úloze 4b) kat. B – obvod s diodou: Jedná se o elektromagnetický harmonický oscilátor, kde díky přítomnosti diody proběhne pouze půlperioda kmitu. Během čtvrtperiody do dosažení maximálního proudu projde obvodem náboj Q a na kondenzátoru se sníží napětí o 7V (řešení a)). Během další čtvrtperiody projde tedy ale obvodem logicky tentýž náboj, a tudíž dojde i ke stejnému úbytku napětí, které je přímo úměrné přenesenému náboji (U= 1/C * Q), tj. dalších 7V. Výsledek sedí, jen jestli to není náhoda... Děkuji za odpověď

  • Chyby v řešení
    Chci se zeptat, kde máme oznamovat chyby v úlohách (jedná se o zcela chybnou 2. úlohu kat. C). Popis chyby jsem poslal panu Thomasovi, ovšem po dvou dnech jsem stále nedostal odpověď.

  • Re: Dotaz - nefunkční odkaz u řešní školního kola (B, D)
    Děkuji a přeji hezký den

  • Chyba v řešení kat.B
    Dobrý den, chtěl bych upozornit na chybu ve výsledku řešení domácího kola kat. B úlohy 3b)- ve jmenovateli jste místo členu "300*20" přičetli "300*10", proto místo správného výsledku 3/7 vyšlo 2/3.

  • Re: řešení kategorie D
    Řešení jsme zvěřejnili.

  • Re: Dotaz - nefunkční odkaz u řešní školního kola (B, D)
    Napraveno :)

  • Dotaz - nefunkční odkaz u řešní školního kola (B, D)
    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně výsledků školního kola – kat. B a D. Zde na webu je ikonka odkazující na tato rešení, ale odkaz píše "Nenalezeno". Dalo by se to nějak opravit.
    Děkuji

  • Krajské kolo-koronavirus
    Dobrý den,

    je možné, aby krajské kolo se uskutečnilo doma? Nebo je to nereálná možnost? Je nějaká možnost, že by se krajské kolo uskutečnilo, aniž by se otevřely školy? je potenciální možnost, aby se krajské kolo neuskutečnilo, tedy úspěšný řešitel krajského kola pro tento rok by neexistoval?

    Děkuju

  • řešení kategorie D
    Dobrý den, kdy bude k dispozici řešení kategorie D?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6